گروه مهندسی سودا

طراحی تاسیسات مکانیکی و برقی

گروه مهندسی سودا

طراحی تاسیسات مکانیکی و برقی

سایت سودا
کاملترین بانک اطلاعاتی در زمینه آموزش طراحی تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان
هزاران فایل پی دی اف، اتوکد، اکسل، فیلم آموزشی، رویت و ......... در زمینه آموزش صفر تا صد سیستم های مختلف طراحی تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان

۴ مطلب در شهریور ۱۴۰۱ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

موتورخانه ساختمان

یکی از مهمترین مواردی که همیشه در بسیاری از مقالات ساختمانی به آن اشاره شده است این موضوع می‌باشد که موتورخانه ساختمان قلب تپنده ساختمان می‌باشد و مهندسین تاسیسات مکانیکی ساختمان و حتی برقی باید نهایت دقت خود را به کار بگیرند تا بتوانند صحیح ترین مدل طراحی این بخش را بوجود آورند

چرا به موضوع بهینه ترین مدل طراحی اشاره میکنیم؟

به این دلیل که وقتی موتورخانه یک ساختمان بدرستی کار نکند میتواند آسایش را براحتی از ساکنین سلب نمایند بطور مثال وقتی سیستم گرمایش یک ساختمان در زمستان های سرد بدرستی عمل ننماید آسایش از ساکنین گرفته خواهد شد.

موتورخانه ساختمان مسکونی

موتورخانه های ساختمان ها در حال حاضر بدلیل تعداد بالای واحدهای مسکونی و یا حتی تجاری به دو صورت عمده تک فصلی و دو فصلی طبقه بندی می‌شوند

موتورخانه های تک فصلی اغلب از نوع گرمایشی می‌باشند و برای سرمایش معمولا از کولرهای آبی و کولرهای گازی استفاده می‌شود .

برای بوجود آوردن دمای دلخواه و مناسب در داخل ساختمان باید میزان تلفات حرارتی ساختمان را محاسبه نمود تا بتوان بدرستی ظرفیت وسایل حرارتی را محاسبه نمود.

موتورخانه ساختمان

ادامه دارد.....

  • شاهین زمانی زاویه
  • ۰
  • ۰

یکی از مشکلات مهم و تاثیر گذار در صنعت ساختمان سازی عدم وجود فایل های مناسب جهت آموزش دیدن و الگو گرفتن اشخاص مختلف مخصوصا مهندس های تازه کار می‌باشد

فرض کنید مهندسی پس از فارغ التحصیلی سعی داشته باشد به تهیه چند فایل اتوکد مربوط به تاسیسات برقی و مکانیکی ساختمان با طراحی تاسیسات انواع ساختمان های مختلف آشنا شود اما بدلیل کمبود این اطلاعات و قیمت بالای این فایل ها از تهیه این موارد صرف نظر خواهد نمود در بسیاری از سایت های دیده شده است که این فایل ها با قیمت بسیار زیاد به فروش می‌رسد در صورتی که واضح و آشکار می‌باشد که تهیه این فایل ها با قیمت های بسیار زیاد برای مهندس تازه کار امری بسیار دشوار می‌باشد.

به همین دلیل می‌باشد که سایت سودا با جمع آوری تعداد بسیار زیادی فایل های آماده در زمینه آموزش طراحی تاسیسات مکانیکی و برقی ساختمان و در اختیار قرار دادن آن به صورت صد در صد رایگان در تلاش است تا کمک شایان وقابل توجهی به تمامی مهندسان تازه کار نماید تا در ابتدای راه که درآمد آنچنانی ندارند متحمل هزینه های اضافی نشوند

امید است دانشجویان و مهندسین محترم با دانلود نمودن این فایل ها و معرفی و انتشار سایت و محصولات سایت سودا کمک شایان و قابل توجهی به مهندسین تازه کار و صد البته با تجربه اینکار نمایند.

دانلود نقشه اتوکد ساختمان

 

  • شاهین زمانی زاویه
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • شاهین زمانی زاویه
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • شاهین زمانی زاویه